Status
We struggle to find someone that understands us but we forgot that Allah is always there to listen and understand us. Right? Right. =')
►..MeNiTi KeHiDuPan KeranaNya..◄: ~Aku ingin mencintaiMu ya Rabbi..~

Entry About Shout Friends Follow Dashboard


  • Assalamualaikum..ツ Ahlan Wasahlan.. !


Coretan Hati

The Author



Sila Tinggalkan Jejak Anda Di sini

Pena Tintaku

Popular Posts

Contact Me

credits
12:17 | 2 Comment(s)

Saturday 17 March 2012 ,12:17

  

Tuhan betapa aku malu 
Atas semua yang kau beri
Padahal diriku terlalu sering 
MembuatMu kecewa

Entah mungkin karena ku terlena 
Sementara Engkau beri
Aku kesempatan berulangkali
Agar aku kembali

Dalam fitrahku sebagai manusia
Untuk menghambakanMu
Betapa tak ada apa-apanya
Aku dihadapanMu

Aku ingin mencintaiMu setulusnya
Sebenar-benar aku cinta
Dalam doa dalam ucapan dalam setiap langkahku

Aku ingin mendekatiMu selamanya
Sehina apa pun diriku
Ku berharap untuk bertemu denganMu ya Rabbi


Ingatlah..! 


Cinta Allah, adalah cinta yang kekal abadi. Kejarlah cinta Allah SWT terlebih dahulu kerana kita pasti tidak akan kecewa andai kita berjaya mencintai Allah SWT dengan sepenuh hati. Bagaimana kita hendak mencintai seseorang andai kita tidak berusaha untuk kenal dan cintai Sang Penciptanya..??


"Cintakan manusia itu tidak mewujudkan kebahagiaan yang abadi untuk seseorang insan, kerana ia tidak kekal. Cintakan manusia seringkali membuatkan seorang itu gagal, kecewa, menderita dan terseksa. Oleh itu tidak ada suatu cinta pun yang dapat membuahkan kebahagiaan dan kenikmatan yang kekal abadi kecuali cinta kepada Pencipta manusia itu sendiri." (Rabi'atul Adawiyah)


Niatkanlah segala perasaan kita hanya kerana ALLAH.. HANYA UNTUK MENDAPATKAN KEREDHAAN ALLAH…kerana ALLAH jua lah yang memberi segala perasaan itu..

"..berikan hatimu hanya untuk Allah, pasti Allah temukan padamu pemilik terbaik.. hamparkan masamu seluasnya hanya untuk Allah, pasti Allah aturkan kehidupanmu sebaiknya.."


p/s: Sekadar peringatan bersama terutamanya untuk diri ini. Semoga kita semua sentiasa dilindungi oleh Allah SWT. Jadilah hamba yang sempurna di pandangan Allah SWT bukan di pandangan manusia. Sama-samalah berusaha untuk menggapai cintaNya yang Agung..


Ya Allah, kurniakanlah aku cintaMu dan cinta orang-orang yang mencintaiMu,serta cinta yang dapat mendekatkan aku kepada cintaMu.. Ya Allah, sekiranya Engkau ingin pisahkan aku dengan sesuatu, sedangkan ia amat aku cintai, jadikanlah ia ruang untuk cintaMu di dalam diriku. Jangan jadikan cintaku pada yang selain dariMu, mengatasi cintaku padaMu. Amin..

-والله أعلم- *Renung²kan Dan Selamat Beramal..ツ*

Instagram

2 Comments:

Blogger Unknown said...

sungguh tersentuh hatiku baca blog ini .. :)

Blogger AsrarSyauqina said...

@muhamad azam
terima kasih sbb sudi ziarah blog ni..:)


Post a Comment